Hvor lang tid har vi til LEGO erstatter gule minifigurer totalt?

De LEGO Gruppen har valgt hudtoner inn 21337 Bordfotball for bedre mangfold – så hvor lang tid har vi til det erstattes classic gule minifigurer i det hele tatt?

Ifølge Kvinners mursteinsinitiativden LEGO Gruppen valgte opprinnelig gul som standardfarge for minifigurer i 1978 for å «unngå å tilordne en spesifikk etnicity i sett som ikke inneholder noen spesifikke tegn'. Nesten 30 år senere utvidet den seg til hudtoner med tidlige NBA-tema basketballsett og – mer minneverdig – LEGO Star Wars tema, for å gi en mer nøyaktig representasjon av galaksens mangfoldige rollebesetning.

I løpet av de 17 årene siden har det oppstått et klart skille mellom lisensierte og ikke-lisensierte temaer: interne temaer som CITY, Ninjago og Monkie Kid bruk gule minifigurer, mens sett og produktlinjer basert på IP-er eller ekte mennesker bruker en voksende blanding av hudtoner. Disse linjene begynner nå å bli uklare, men med 21337 Bordfotball – som er det første ikke-lisensierte settet som beveger seg bort fra gule minifigurer.

Ifølge LEGO Ideas Designsjef Samuel Johnson, ved å bruke hudtoner (i stedet for gule minifigurer) gir byggherrer 'muligheten til å se seg selv i en av disse karakterene'.

lego

"Vi ønsket å få alle til å føle seg representert," han forklarte til Brickset. «Det handler om representasjon, mangfold og inkludering. Fotball er ikke bare for menn, det er for alle. Så vi ønsker å få familier til å komme sammen, vi ønsker å få folk til å spille, ha det gøy for kjærligheten til fotball. Så jeg tror at det ikke spiller noen rolle hvem du er, vi vil at det skal se ut som om du skal kunne spille.»

Dersom LEGO Group mener nå at den trenger hudtoner for å representere rasemessig mangfold (selv i ikke-lisensierte sett), det er sikkert bare et spørsmål om tid før den logikken strekker seg til temaer som fortsatt bruker gule minifigurer, inkludert CITY, Modular Buildings Collection, Ninjago Til og med Collectible Minifigurer. (Det er verdt å merke seg at minidukker alltid har brukt hudtoner, inkludert i det ikke-lisensierte temaet Friends.)

Ideen om at gule minifigurer ikke er så forskjellige som LEGO En gruppe trodde ikke er åpenbarende. Maia Weinstock skrev for Scientific American i 2015 at "mens mange med lysere hud kan se seg selv i en såkalt "nøytral" gul minifig, er det vanskelig å tro at folk med mørkere hud har omfavnet dette synspunktet. Andre steder, en begjæring på change.org å forlate gule minifigurer har for tiden mer enn 1,500 signaturer.

Hvis alderen til den gule minifiguren virkelig nærmer seg slutten, vil den markere et betydelig øyeblikk i LEGO Gruppens historie. Foreløpig avhenger det helt av om 21337 Bordfotball er en engangs - eller et tegn på et bredere skifte i politikk og perspektiv i selskapet.

Støtte arbeidet som Brick Fanatics gjør ved å kjøpe din LEGO bruker vår tilknyttede lenker.

Forfatter Profile

Chris Wharfe
Jeg liker å tenke på meg selv som journalist først, LEGO fan nummer to, men vi vet alle at det ikke er tilfelle. Journalistikk løper imidlertid gjennom mine årer, som en slags merkelig litterært blod - den typen som uten tvil en dag vil føre til en stressindusertart feil. Det er som å røyke, bare verre. Heldigvis får jeg skrive om LEGO inntil da.

Chris Wharfe

Jeg liker å tenke på meg selv som journalist først, LEGO fan andre, men vi vet alle at det egentlig ikke er tilfelle. Journalistikk løper imidlertid gjennom mine årer, som en slags underlig litterært blod - den typen som uten tvil en dag vil føre til en stressindusertart feil. Det er som å røyke, bare verre. Heldigvis får jeg skrive om LEGO til da.

15 tanker om “Hvor lang tid har vi til LEGO erstatter gule minifigurer totalt?"

  • 03/10/2023 at 21:29
    permalink

    Gode ​​nyheter. Hvis jeg bruker mine hardt opptjente penger på Legos, vil jeg ha muligheten til å spille med karakterer jeg kan late som om jeg er. Folk har alltid klaget når ikke-hvite mennesker blir tatt hånd om, selv om det ikke tar noe fra dem. Hvis legosett med ikke-gule mennesker ikke appellerer til deg, ikke kjøp dem.

    Svar
  • 12/10/2022 at 22:33
    permalink

    Jeg var seriøst spent på om de bytter til alltid å bruke kjøttfargede figurer!

    Svar
  • 11/10/2022 at 13:56
    permalink

    Vær så snill, hvem enn selv om jeg vet hva slags mennesker som prøver å presse dette... "inkluderende" ting, men vi vet alle at de er falske, LA LEGO UT AV DETTE!! Slutt å presse på den falske agendaen din som du bare følger for å prøve å se bra ut. De gule Lego-minifigurene er ikoniske som de er. Uansett rase, etnicity, religion etc, vi elsker dem alle. Jeg vil ikke at fingrene pekes mot meg heller fordi "de gjorde det på grunn av deg!!" når jeg aldri spurte om noe... La "idealene" dine ut av Lego.

    Takk skal du ha.

    Svar
    • 11/01/2024 at 02:03
      permalink

      Selv om jeg ikke er uenig i utsagnet ditt, tror jeg ikke jeg har noe imot det, jeg liker faktisk de forskjellige hudfargene, det gjør det mer realistisk å ha brune legomenn til å gå sammen med politiet og ranerne. lol. jk (egentlig ikke?) Jeg ville likt at hvert sett inkluderte flere hud-, hår- og kjønnskjønn, men det ville redusere kostnadene. ønsker også en feit kroppstype spesielt for Wayne-ridder-minifiggene.

      Svar
  • 09/10/2022 at 15:36
    permalink

    Nei. Jeg vil mye mer foretrekke tilbake til å gjøre bare gul og bare myr standard smilefjes. Ingen leppestift, ingen skjegg, ingen solbriller, noe som helst. Da er personligheten/kjønnet alt i hvilke biter hver person bestemmer seg for å legge til eller fjerne til minifig. Selv i tema sett som Star Wars.

    Svar
  • 09/10/2022 at 12:57
    permalink

    Ikke gjør dette. Jeg er lei av at alt forandrer seg og i inkluderingens navn eller hva som helst. Deretter peker alle sine hvite fingre til den svarte huden min og sier at det er for meg fordi jeg føler meg på en bestemt måte. Men det er ingen som spør hvordan jeg føler det. Jeg gjør ikke. Jeg er en mann, jeg er en far, jeg er en ektemann, jeg er en amerikaner. Etter alt det har jeg ikke tid til å være svart. Stoppe. Endrer seg. Tingene.

    Svar
  • 08/10/2022 at 22:43
    permalink

    Jeg forstår ikke hvorfor en svart person ville føle seg mindre inkluderende med gule minifigger enn en hvit person, ingen av dem er gule og begge må bruke fantasien intensivt. De mer realistiske fargene og karakterene vil drive det motsatte, det vil si at noen mennesker vil hate noen av disse og vil ha mindre sannsynlighet for å kjøpe dem. På den positive siden er dette et veldig dyrt sett som svært få vil kjøpe. For de andre settene vennligst behold nøytraliteten.

    Svar
  • 08/10/2022 at 01:13
    permalink

    Det store utvalget av ikke-gule hoder på fotballbordet er hovedtrekket for meg. Tåler ikke de gule hodene. De ser forferdelige ut kombinert med de kjøtttonede superheltene i Legoen min city

    Svar
  • 07/10/2022 at 13:42
    permalink

    Jeg synes det er trist at alt ser ut til å ha en politisk agenda. Lego er et leketøy, uten tvil det beste leketøyet i verden, men det er der det slutter. Jeg vil ikke at lekene mine skal føle at de trenger å komme med politiske uttalelser, like lite som jeg vil at burgerbaren min skal presse etnisk mangfold eller at banken min skal presse kjønnsspørsmål.

    Hvis du prøver å gjøre alt om mangfold og inkludering, fremhever du til slutt bare personene du har utelatt, ved å prøve å ikke fornærme noen fornærmer du flere mennesker.

    Det er ingen på bordet med fotball i rullestol, turban eller hijab. Ingen som er overvektige, ingen med tatoveringer, ingen med manglende lemmer, ingen som er høyere eller kortere enn noen andre. Det er ikke engang noen med briller! Jeg kan se en haug med mennesker som kan velge å bli fornærmet, men forhåpentligvis er alle modne nok til å forstå at verden ikke bare handler om dem – at å feire menneskeheten betyr ikke bare bitene som ser ut som deg, eller til og med bitene du liker.

    Minifigs og deres nøytrale, gule, glade ansikter er en like god representasjon av ambisiøse mennesker som alle andre – så la dem være.

    Svar
  • 07/10/2022 at 11:22
    permalink

    En av tingene jeg liker med Lego er dens manglende evne til å definere humanoide attributter som latterligvis fører til splittelse i det virkelige liv.

    Slutt å antyde at vi må ta mer fantasi og nøytralitet fra Lego.

    Svar
  • 07/10/2022 at 10:47
    permalink

    Hva med en blanding mellom gult og brunt? Som med 2003-skyen city angitt.

    Det jeg misliker mest er hudtonen de bruker for lyse karakterer. De ser så bleke ut at de er syke. Gul fungerer best i disse brukstilfellene IMO.

    Svar
  • 07/10/2022 at 07:49
    permalink

    NEI! La det være som det er nå! Det er et leketøy, og ikke bland det med dine politiske agendaer!

    Svar
  • 07/10/2022 at 02:27
    permalink

    Da jeg var barn så jeg aldri på meg selv som en LEGO minifig – de var bare mennesker som skulle kontrolleres. Som voksen som kun bygger MOC-er basert på min egen LEGO city ideas, alle minifiggene har hodet erstattet med classic hoder. Å holde 80-tallsdrømmen i live.

    Svar
    • 07/10/2022 at 11:47
      permalink

      Jeg synes det er en dårlig idé. som lisensiert er greit, men folk vil bare ha det som er relatert til dem

      Svar
      • 03/10/2023 at 21:30
        permalink

        Gul hud er ikke relatert til brune mennesker. Vi bruker penger også.

        Svar

Legg igjen en kommentar

Din e-postadresse vil ikke bli publisert. Obligatoriske felt er merket *